heart promo + 45 411 98 499

Fri fragt ved køb for 500,00 DKK mere

Returnering af varer

Fortrydelsesret

Du har altid 30 dages fortrydelsesret, når du handler på DogShop.dk. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, ved at benytte standardfortrydelsesformularen (KLIK HER), eller ved blot at sende varen tilbage sammen med et ordrenummer, samt en besked om at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. 
    
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
 
Returnering.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 250,-
 
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, 
  3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

DogShop.dk
Måløv Værkstedsby 59
2760 Måløv

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og, mod forudgående aftale, aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lign.


Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på DogShop.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved reklamation kontaktes Dogshop.dk på mail: info@dogshop.dk eller telefon 411 98 499 for at aftale om varen skal sendes retur, eller reklamationen evt. kan klares ved fremsendelse af foto eller på anden måde.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 
Varen sendes til:
Dogshop.dk
Måløv Værkstedsby 59
2760 Måløv
 
Varerne skal så vidt muligt sendes tilbage i original emballage med hængemærker etc. og uden hundehår og savl.
 
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Sender du din pakke retur med Post Danmark Pakkepost, skal du vælge MED OMDELING.
 
Pakker der sendes retur med Post Danmark UDEN OMDELING vil ikke blive afhentet.
 
Bemærk venligst, at skulle en ordre gå tabt i forbindelse med returnering til DogShop.dk, vil du kun kunne få erstatning, såfremt du er i besiddelse af en postkvittering med tracking kode.
 

Klage

Hvis du vil klage over dit køb, kontakter du os på telefon 411 98 499, eller på mail info@dogshop.dk, så finder vi sikkert en løsning.
Hvis vi, mod forventning ikke kan finde en løsning kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby via www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog mest vil være relevant, hvis du har bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Vi bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.

Acceptér