Returnering af varer
Fortrydelsesret
Du har altid 30 dages fortrydelsesret, når du handler på DogShop.dk som forbruger. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail: Info@dogshop.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen (KLIK HER). Du kan også udfylde formularen online KLIK HER
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Uafhentede pakker
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 250,-
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Ingen fortrydelsesret på graverede hundetegn
Hos Dogshop.dk har du 30 dages fuld returret. Dette gælder dog ikke graveret navneskilte og hundetegn, da hundetegn med gravering er en specielt fremstillet vare.
Varens stand, når du sender den retur.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til Dogshop.dk, du skal selv sørge for at sende pakken retur og betale udgifterne forbundet hermed:
Dogshop.dk
Måløv Værkstedsby 59
2760 Måløv
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og mod forudgående aftale, aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lign.
Bytte
Ønsker du at bytte produktet til en anden størrelse eller til et helt andet produkt, bedes du skrive dette tydeligt på en "Bytte- og returseddel". ”Bytte- og retursedlen” bedes altid være vedlagt i pakken sammen med dine returvarer. Ellers kan vi ikke bytte dine varer. Skal du have penge retur, tilbageføres disse via din tidligere kreditkort transaktion. Vi har således ikke brug for dit kontonummer. Har du derimod betalt dit oprindelige køb via forudbetaling til bank, skal kontonummer oplyses på ”Bytte- og retursedlen”. Ønsker du en vare som er dyrere end det du oprindeligt har betalt kontakter vi dig med henblik på en aftale omkring betaling af differencen.
Pakker der sendes retur UDEN OMDELING eller pr. efterkrav vil ikke blive afhentet.
Ved bytte sendes varen til:
Dogshop.dk
Måløv Værkstedsby 59
DK-2760 Måløv
Du skal selv betale udgifterne vedrørende returforsendelsen. Varerne skal så vidt muligt sendes tilbage i original emballage med hængemærker etc. og uden hundehår og savl.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Sender du din pakke retur med Postnord Pakkepost, GLS eller DAO, skal du vælge MED OMDELING.
Pakker der sendes retur UDEN OMDELING eller pr. efterkrav vil ikke blive afhentet.
Bemærk venligst, at skulle en ordre gå tabt i forbindelse med returnering til www.Dogshop.dk, vil du kun kunne få erstatning af fragtfirmaet, såfremt du er i besiddelse af en postkvittering med tracking kode.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på Dogshop.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Ved reklamation kontaktes Dogshop.dk på mail: info@dogshop.dk eller telefon 411 98 499 for at aftale om varen skal sendes retur, eller reklamationen evt. kan klares ved fremsendelse af foto eller på anden måde.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Dogshop.dk
Måløv Værkstedsby 59
DK-2760 Måløv
Varerne skal så vidt muligt sendes tilbage i original emballage med hængemærker etc. og uden hundehår og savl.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Sender du din pakke retur med PostNordPakkepost, skal du vælge MED OMDELING.
Pakker der sendes retur UDEN OMDELING vil ikke blive afhentet.
Bemærk venligst, at skulle en ordre gå tabt i forbindelse med returnering til Dogshop.dk, vil du kun kunne få erstatning af fragtfirmaet, såfremt du er i besiddelse af en postkvittering med tracking kode.
Klage
Hvis du vil klage over dit køb, kontakter du os på telefon 411 98 499, eller på mail info@dogshop.dk, så finder vi sikkert en løsning.
Kontaktperson: Merle Rosenkrantz
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatabeskyttelsespolitik
Se vores persondatapolitik - KLIK HER
Generelle oplysninger
Dogshop.dk
c/o 4hotdogs.com ApS
Måløv Værkstedsby 59
DK-2760 Måløv
Tlf: + 45 411 98 499
Email: info@dogshop.dk
CVR nr. 3641 0949
Siden er sidst opdateret 10. april 2024